FLLUX aka mNmL
Numarul mesajelor : 593 Varsta : 32 Warning : Reputatie : 0 Puncte : 11831 Data de inscriere : 20/09/2008
| Subiect: Tutorial Creeare Plugin Dum Sept 21, 2008 12:46 am | |
| Inceputul de baza in crearea unui Plugin Ok , in acest Tutorial voi explica pas cu pas , tot ce trebuie facut pentru a crea un Plugin simplu (Inceputul) . Daca nu ai facut nici un Plugin pana acum si nu ai habar cum se face , casca bine ochii ; vei invata acum . Plugin-urile , dupa cum cred ca ati vazut deja (Daca v-ati uitat in vreun .sma) , sunt alcatuite din public-uri si din stock-uri (Ceea ce veti invata mai tarziu , deocamdata invatam public-uri) . Vom creea un fisier .txt , caruia ii modificam extensia in .sma . Sa spunem ca am creat fisierul plugin.sma . Il deschidem cu notepad (Puteti folosi si alte programe ajutatoare in scripting , dar nu recomand ; este bine sa invatati asa) . Incepem prin niste include-uri . Ce sunt acestea ? Sunt niste linii de comanda care arata amxmodx-ului ce functii (utilitati) vor fi folosite in acest Plugin . Pentru inceput , ii aratam ca vom folosi amxmodx : Code: #include
Lista de include-uri poate continua , dar deocamdata lasam asa . Veti invata mai tarziu si despre alte include-uri .
Apoi , intregistram Plugin-ul , printr-un public specific , numit public plugin_init() . Deci , apasam un enter si adaugam :
Code: public plugin_init() { }
Intre cele 2 paranteze ( { si } ) , vom adauga codul public-ului respectiv . Aceste acolade reprezinta inceputul si sfarsitul unei anumite parti / a intregului public . Mai tarziu vom invata si partea cu mai multe parti ale unui public , dar deocamdata lasam asa . Intre paranteze , adaugam register_plugin(”Numele Pluginului”,”versiunea”,”autorul” . Register_plugin este o functie a include-ului de mai sus (amxmodx) , iar celelalte sunt argumentele . Vom avea :
Code: #include
public plugin_init() { register_plugin(”nume”, “versiune”, “autor” }
Atentie ! Acel spatiu lasat de mine inaintea register_plugin este absolut necesar pentru a functiona Plugin-ul corect ! Acel spatiu NU va trebui sa-l lasati cu space , ci cu tasta TAB . Deasemenea intr-un Plugin NU va trebui sa folositi DELOC tasta space (Decat intre argumente) ! Inlocuim nume cu numele Plugin-ului , versiune cu versiunea autor cu autorul Plugin-ului (Numele dvs) . Atentie ! Lasam ghilimelele asa cum sunt ! Modificam doar cuvintele . Tot in plugin_init , vom putea sa mai inregistram si niste comenzi . Vom inregistra una . Functia este urmatoarea :
Code: register_concmd(”comanda”,”public”,accesul de admin,”Mesaj care apare cand dai amx_help”
La “accesul de admin” , putem pune :
Code: ADMIN_RESERVATION ADMIN_IMMUNITY ADMIN_KICK ADMIN_BAN ADMIN_SLAY ADMIN_MAP ADMIN_CVAR ADMIN_CFG ADMIN_CHAT ADMIN_VOTE ADMIN_PASSWORD ADMIN_RCON ADMIN_LEVEL_A ADMIN_LEVEL_B ADMIN_LEVEL_C ADMIN_LEVEL_D ADMIN_LEVEL_E ADMIN_LEVEL_F ADMIN_LEVEL_G ADMIN_LEVEL_H
Deci , adaugam in .sma :
Code: register_concmd(”amx_ss”,”admin_ss”,ADMIN_LEVEL_C,”Take a snapshot to selected player”
La comanda amx_ss , se va executa public-ul admin_ss , doar daca are adminul care executa comanda litera “C” in acces .
Ok , acum sa facem public-ul . Adaugam :
Code: public admin_ss(id) { }
Dupa cum vedeti , am adaugat un id in acest public . Acest id reprezinta index-ul pe care va fi executata comanda . Intre { si } , va trebui sa adaugam code-ul public-ului . Deobicei este o combinatie intre niste functii aici . De exemplu , daca vrem sa ii facem un snapshot unui Player , vom adauga intre { si } urmatoarea functie :
Code: client_cmd(id, “snapshot”
Client_cmd reprezinta functia pentru executare a unei comenzi asupra unui client , iar id reprezinta cui sa executi comanda . Snapshot reprezinta comanda . Adaugam niste tab-uri ca sa fie ordonat bine code-ul . Ok , pana acum ar trebui sa avem urmatoarele :
Code: #include
public plugin_init() { register_plugin(”nume”, “versiune”, “autor” register_concmd(”amx_ss”,”admin_ss”,ADMIN_LEVEL_C,”It takes a snapshot to the specified Player .” }
public admin_ss(id) { client_cmd(id, “snapshot” }
Salvam fisierul , apoi il compilam pe linku de jos de tot , dupa care il punem pe Server . La executarea comenzii amx_ss , i se va face un snapshot Player-ului specificat . Ei , cam asta a fost . Daca ati urmat toti pasii de mai sus FELICITARI ! Tocmai ati facut primul dvs Plugin | |
|